وبلاگ شرکت سنگ مصنوعی صدر استون

وبلاگ شرکت سنگ مصنوعی صدر استون

صدر استون اولین شرکت تولید کننده سنگ‌های آنتیک و مصنوعی در ایران
وبلاگ شرکت سنگ مصنوعی صدر استون

وبلاگ شرکت سنگ مصنوعی صدر استون

صدر استون اولین شرکت تولید کننده سنگ‌های آنتیک و مصنوعی در ایران

چگونه در طراحی نما خانه از لبه ها هوشمندانه استفاده کنیم؟

چگونه در طراحی نما خانه از لبه ها هوشمندانه استفاده کنیم؟

 

یکی از قسمت های جذاب طراحی خانه، لبه است و عملکردی شبیه قفسه دارد چون روی هر کدوم می تونید لوازمی که دوست دارید قرار بدید. اما قفسه ها و لبهاز نظر شکل با هم تفاوت دارند.
قفسه یک قطعه افقی چسبیده به دیواره در حالیکه یک لبهممکن است مثل یک دیوار ساخته بشه با بالای دیوار قرار بگیرد. لبه ها ممکن است عمقی یا سطحی باشند و کاربرد زیادی داشته باشد. اگر شما در حل ساخت یا باز سازی یک خانه هستید می تونید بر اساس علاقتون از این جزییات طراحی استفاده کنید. اگر در حال حاظر یک لبه دارید روش های زیر را برای استفاده موثر از آن در نظر بگیرید.

1.    راهرو.

راهرو
یک لبه بر روی دیوار برای ایجاد یک ترکیب معماری بسازید. 
تزیین کردن. فضای ورود به خانه را می توانید با ایجاد یک لبه زیبا کنید و به این فضای باریک عمق اضافه کنید. قلابهایی را در زیر لبه برای آویزان کردن کلاه و کیف نصب کنید. همچنین لبه ها مکانی برای نمایش دکورهای سه بعدی است مانند نمایش کلمه عشق (Love) در عکس بالا.
طراحی کامل دیوارهای کوتاه .ممکن است خانه ی شما دیواری کوتاه برای جدا کردن اتاق ها داشته باشد. در ساخت و ساز های جدید، از این دیوارها به عنوان راه حلی مقرون به صرفه استفاده میشه چون قاب گرفتن این نوع دیوارها ارزون تره. به جای اینکه این دیوار کوتاه رو به عنوان یک تیغه ساده رها کنید، می تونید با یه طراحی خوب دیوار رو تزیین کنید و زیبایی خونه تون رو ارتقا بدین.
این عکس به خوبی تفاوت بین لبه و قفسه رو نمایش میده، از طرفی قفسه چوبی از طرف دیگه قسمت چسبیده به نیمه پایینی دیوار سمت چپ که در اینجا برای نمایش چراغها استفاده شده است. 
لبه کامل. در اینجا از دیواری کوتاه برای جدا کردن ورودی و اتاق نشیمن با طرحی تمیر و جالب به جای یک تیغه ساده، استفاده شده است. این مدل لبه ها رو می تونید با گل طبیعی تازه، یک ردیف کتاب یا لامپهای کوچک تزیین کنید.

2.    آشپزخانه

kitchen
یکی از محل های هوشمندانه برای ساخت لبه آشپزخونه است جایی که به قابلیتهای زیادی کوچکی نیاز داری.
لبه بک اسلش. در اینجا مثالی عالی از لبه بک اسلش نشون داده شده است. این لبه به اندازه کافی عمیق هست که بتونید چیزهایی مثل گلدان های کوچک، ادویه جات، ترشی جات و یا بطری یا صابون رو روی لبه بزارید.
لبه به شکل نیمکت. یک نیمکت روشی کلاسیک برای ساخت یک غذا خوری بزرگ در  فضایی کوچک است. در اینجا لبه به وسیله پشت قسمت نشیمن ایجاد شده است و نقطه ای ایده آل برای گذاشتن گل یا سایر وسایل تزیینی است.
لبه به شکل بار. بسیاری از خانه ها و آپارتمانها آشپزخانه های کوچکی دارند مانند عکس بالا دارند، لبه ای در قسمت پایین فضایی کوچک برای خوردن صبحانه را ایجاد کرده است، و لبه نصب شده در بالای دیوار برای گذاشتن وسایل تزئینی و لوازم سفالی کاربرد مناسبی دارد.

3.    اتاق خواب.

bedroom
اتاق خوابهای کوچک چالش های طراحی هستند، علاوه بر در نظر گرفتن فضا برای مبلمان و قطعات اصلی باید فضایی برای کتاب و دیگر لوازم جانبی در نظر گرفت. ساختن لبه هایی در این اتاق ها می تواند راه حل مناسبی باشد.
لبه تخت خواب. در این جا از یک  لبه چوبی در اطراف تخت به عنوان یک جایگزین چشمگیر و خلاقانه که کاربردی همانند پاتختی را دارد، استفاده شده است.
لبه پشت تخت خواب. یک طراحی هوشمندانه برای این اتاق خواب کوچک استفاده از یک لبه بین دو دیوار ساخته شده است. همچنین در این حالت نیازی به میزهایی در اطراف تخت نیست چون لبه پشت تخت را می توان برای چیدن وسایل و کتاب ها استفاده کرد.

4.    اتاق نشیمن

sitting room
در برخی از خانه ها دیوارهایی بدون هیچ دلیل روشنی ساخته شده اند. گاهی اوقات در خانه های قدیمی تر، لوله کشی یا عناصر الکتریکی خانه تعویض می شود و از دیواری برای پوشاندن آنها استفاده می شود. اگر چنین تغییری برای شما رخ داد از این لبه برای نمایش وسایل تزئینی، کتاب یا تابلو استفاده کنید. 
لبه شومینه. شومینه های مدرن نقطه ای مرکزی در اتاق نشیمن هستند. از این لبه برای گذاشتن تابلوهای بزرگ استفاده می شود.
لبه رادیاتور. تزئین فضای اطراف رادیاتور کار دشواری است. می توان به جای استفاده از یک پوشش معمولی، کتابخانه ای بزرگ بر روی دیوار ساخت. این روش هم کاربردی بیشتری دارد و هم به وسیله آن می توان رادیاتور ها را پوشش دهید. 
لبه عکس. این نوع لبه ها یکی از مقرون به صرفه ترین راه های استفاده از لبه در خانه است. به راحتی می توانید آن را از نوارهای چوبی ارزان تهیه کنید و بر روی دیوار نصب کنید تا به راحتی در نهایت سادگی و زیبایی عکسها و تابلوهای هنری خود را بر روی آن بچینید.

5.    حمام

bathroom
لبه ها استفاده موثری در حمام دارند و می توان از آنها برای جدا کردن حمام و توالت و گذاشتن لوازم توالت بر روی آن استفاده کرد. 
لبه حمام. اگر شما می خواهید یک حمام بسازید یا آن را بازسازی کنید. گذاشتن لبه ای برای مرتب کردن شامپو بر روی آن باید جزو لیست قسمتهای مهم کار شما باشد. در اینجا از یک لبه سطحی گذاشته شده است که از دیوار حمام ساخته شده است. همچنین لبه ای بزرگتر نیز در قسمت سمت راست حمام ساخته شده است که می توانیم به آن نیمکت نیز بگوییم. 
لبه توالت. جداسازی مناسبی در اینجا بین توالت و سینک دستشویی ایجاد شده است و محلی برای گذاشتن حوله و وسایل دیگر فراهم گشته است.
لبه وان. در اینجا لبه ای برای لوله کشی در دیوار حمام ایجاد شده است. که می توانید از این قسمت برای گذاشتن لیوان نوشیدنی یا کتاب در حین استحمام استفاده کنید.

پ.ن:

سنگ مصنوعی

سنگ آنتیک

سنگ نما

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.