وبلاگ شرکت سنگ مصنوعی صدر استون

وبلاگ شرکت سنگ مصنوعی صدر استون

صدر استون اولین شرکت تولید کننده سنگ‌های آنتیک و مصنوعی در ایران
وبلاگ شرکت سنگ مصنوعی صدر استون

وبلاگ شرکت سنگ مصنوعی صدر استون

صدر استون اولین شرکت تولید کننده سنگ‌های آنتیک و مصنوعی در ایران

خانه سنگی در اکوادور - استفاده از سنگ به عنوان متریال اصلی

خانه ساخته شده از سنگ در اکوادور - طراحی و دیزاین خانه سنگی

خانه سنگی/ معماری Inai

معماران: Inai

موقعیت: سوئنسا، اکوادور

معمار دستیار: پائول واسکوئز اسپینوزا

مساحت: 145 مترمبع

سال انجام پروژه: 2016

عکاس: ژوان البرتو آندراد

این پروژه با مساحت 145 متر مربع در قالب دوطبقه و یک تراس، ساخته شده است. موقعیت این ساختمان فاکتور مهمی در طراحی آن بوده چراکه در در قسمت پایینی آن، تری (Turi) چشم انداز طبیعی شهر سوئنسا اکوادور قرار دارد که در آنجا دیواره های سنگی به جا مانده از یک ساخت و ساز قدیمی هم هست. این دیوارها را اساسا برای نگهداری گرادیان بیش از 30% شیب طبیعی بناکرده بودند به همین دلیل برخی از طراحی خانه، به شمار میآیند. هدف از بنای خانه، ایجاد یک محیط کوچک مجزا برای زندگی میباشد که در آن از معماری مدرن بهره گرفته شده است.

[caption id="attachment_3986" align="aligncenter" width="642"]خانه سنگی در اکوادور - خانه از جنش شنگ خانه سنگی در اکوادور[/caption]

طراحی خانه سنگی

در طراحی این خانه از مواد بومی موجود، مانند دیوارهای سنگ خشک در مکانی که دیوارهای اصلی بناشده بودند، استفاده شده است. ساختار سقف کاملا از چوب پوششی در قالب کاشی های دست ساز بدون لعاب و Carrizo pambil بر روی پوشش سقف، درست شده است. خشت هایی در قالب بلوک برای پوشش دیوارها و در قالب گچ کاری برای سایر قسمت ها نیز مورد استفاده قرار گرفته اند. این دسته از مواد سنتی که در معماری به کار گرفته شده اند محبوبیت عمومی بناهای محلی را ایحاد کرده و این خانه را با ویژگی های امروزی و شناخته شده که دید وسیعی به شمال و همچنین به کل شهر دارد، مستحکم تر میسازد.

[caption id="attachment_3987" align="aligncenter" width="373"]خانه سنگی در اکوادور - خانه ساخته شده از سنگ - خانه سنگی خانه سنگی در اکوادور[/caption]

استفاده از سنگ بعنوان متریال اصلی در ساخت خانه سنگی در اکوادور

در ساخت این خانه از سایر مواد شناخته شده مانند کف های سرامیکی پوشیده شده از کاشی های هیدرولیک با نقوش سنتی برای تاکید بر سبک؛ شیشه های بکار رفته در راه پله های چوبی داخل متضاد با نمای مدرن؛ درب های طبیعی چوبی با پرچ های آهنی؛ نرده های آهن خام و بخش های طراحی شده ی مبلمان که با دقت و باریک بینی برای تاکید بر سبک دیالکتیکی بین سنت و معاصر انتخاب شده اند نیز به کار برده شده اند.

توزیع فضایی کاملا ساده است. بر اساس توپوگرافی، ورودی اصلی در طبقه بالا قرار گرفته است و با را با راه پله ای سنگی که از خارج دو طبقه را به هم متصل میکند، میتوان به آن دسترسی داشت. پیش از ورود، یک آلاچیق فرنگی برای لذت بردن از مناظر و پس از آن یک در چوبی که به یک راهرو منتهی میشود و راه پله شیشه ای که به محل نشیمن در طبقهه اول منتهی میشود هم وجود دارند که دو اتاق خواب را در یک طبقه به هم متصل میکنند.

[caption id="attachment_3988" align="aligncenter" width="387"]خانه سنگی در اکوادور - خانه ساخته شده از جنس سنگ - خانه سنگی - خانه تمام سنگ خانه سنگی در اکوادور[/caption]

طبقه بالا دو اتاق خواب با دید رو به شمال دارد و یک سرویس بهداشتی کامل نیز در جوار آنها تعبیه شده. این اتاق های خواب با استفاده از یک ردیف کمد دیواری دو طرفه از هم جدا شده اند. نمای شهر تنها جاذبه ی این اتاق ها نبوده و اگر به بالا نگاه کنیم، ساختار ماهرانه ی سقف و قطعات چوبی آن، چشم ها را به خود جذب مبکنند. به تمام این ناحیه ها میتوان با سالن بزرگی که با یک پنجره ی رو به دیوارها روشن و مطبوع شده است، دسترسی داشت. منظره ی دیوار ممکن است جذاب نباشد اما با این حال دیدن خزه بین صخره ها و قطره های آب در روزهای بارانی که مانند آبشاری از لابلای گیاهان صخره هی عبور میکنند بسیار سرگرم کننده است. در طبقه ی همکف، اتاق های نشیمن و ناهار خوری، سرویس بهداشتی مخصوص میهمان و آشپزخانه هست که همه انها با یک راهرو که رو به جلو قابل دسترسی بوده و در نتیجه لذت دیدن منظره کل شهر را فراهم میآورد. تمام کف طبقه همکف با سرامیک پوشیده شده است.

برای فضاهای خارجی، منظره ی طبیعی کوه با تمام پوشش گیاهی و درخت های مخصوص خود، بعلاوه افزودن سایر درخت های سازگار با همان محیط، در نظر گرفته شده است.

تهیه وترجمه توسط تحریریه صدر استون : م.رحمانی

منبع

[su_spoiler title=" " anchor="keywords" class="my_pluse"]</p> <div class="my_clps_h"> <h2>کاربرد سنگ در طراحی خانه</h2> <h2>کاربرد سنگ در خانه</h2> <h2>سنگ در کف خانه</h2> <h2>سنگ طبیعی برای کف خانه</h2> <h2>دکوراسیون منزل</h2> <h2>خانه سنگی</h2> <h2>Stone house in Ecuador</h2> <h2>Stony house</h2> <h2>Natural Stone for designing a house</h2> <h2>Use of Natural stone in a house</h2> <h3>سنگ مصنوعی</h3> <h3>سنگ تزئینی</h3> <h3>سنگ دکوراتیو</h3> <h3>سنگ آنتیک</h3> <h3>سنگ آنتیک</h3> <h3>سنگ آنتیک نما</h3> </div> [/su_spoiler]  
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.