وبلاگ شرکت سنگ مصنوعی صدر استون

وبلاگ شرکت سنگ مصنوعی صدر استون

صدر استون اولین شرکت تولید کننده سنگ‌های آنتیک و مصنوعی در ایران
وبلاگ شرکت سنگ مصنوعی صدر استون

وبلاگ شرکت سنگ مصنوعی صدر استون

صدر استون اولین شرکت تولید کننده سنگ‌های آنتیک و مصنوعی در ایران

چطور فرش مناسب انتخاب کنیم؟ راهنمای انتخاب فرش مناسب

بیضی یا مربعی؟ ساده یا طرح دار؟ دارای رنگی ملایم، یا رنگی خاص و روشن یا چیزی بین این دو؟ انتخاب‌­های بی‌شماری با توجه به سبک، اندازه، تاروپود، رنگ و طرح بدون توجه به قیمت وجود دارد که خرید یک فرش را به امری بسیار چالش‌ برانگیز تبدیل می­‌کند. پیش از خرید می‌­توانید به راهنمای آسان ما نگاهی بیندازید تا مناسب‌ترین فرش ممکن را برای منزل‌تان انتخاب کنید.

آموزش انتخاب آسان فرش مناسب دکوراسیون منزل - آموزش اصول و نکات

یکی از آسان‌ترین و اثربخش‌ترین راه‌های به اتمام رساندن نمای یک اتاق، افزودن یک فرش به آن است. بااین‌حال، کاریست مستلزم دقت بسیار زیاد: یک فرش خوب انتخاب‌شده می‌تواند برای اتاق‌مان شگفتی‌ها به همراه داشته باشد (و به آن گرما و راحتی بیفزاید، فضایی دلپذیر و رنگارنگ به وجود بیاورد و به خانه‌ی شما رنگ و لعاب خاصی اضافه کند). درحالی‌که یک انتخاب اشتباه می‌تواند موجب شود تا فضای ما ناخوشایند و ناتمام به نظر برسد؛ و هزینه بسیار بالای برخی از آن‌ها را نیز در نظر بگیرید که انتخاب یک قالیچه‌ای که می‌خواهیم می‌بایست به‌درستی انجام گیرد. اینجا تنها کمی عناصر مهم وجود دارند که می‌بایست آن‌ها را در زمان انتخاب قالیچه مناسب برای اتاقتان، به خاطر بسپارید، بنابراین ما خواندن نکات زیر در مورد در اختیار گرفتن «سه‌گانه خرید قالیچه» را به شما بسیار توضیح می‌کنیم.

۱. با اندازه شروع کنید – اهمیت دارد

انتخاب قالیچه‌ای با بهترین اندازه می‌تواند تقریباً امری طاقت‌فرسا باشد. قالیچه‌ای که بسیار بزرگ باشد، تمامی سطح اتاق را می‌پوشاند و باقی اسباب و اثاثیه را کوچک جلوه می‌دهد و حس توازن مکانی را بر هم میزند؛ و قالیچه‌های بسیار کوچک اتاق را پرشکاف جلوه می‌دهد و نمایی درهم‌وبرهم به اتاق می‌بخشد و اسباب و اثاثیه مانند قطعاتی در فضای موجود شناور می‌شوند.

قوانین بسیاری در این مورد وجود دارد! راهکار کلاسیک آن تعیین اندازه دلخواه قالیچه برای اتاقمان با در نظر گرفتن طرح کلی اسباب و اثاثیه‌ای است که می­خواهیم به آن دست‌یابیم:

  • تمامی پایه­ ها روی قالیچه: تمامی پایه­ های اسباب و اثاثیه می‌بایست روی قالیچه قرار گیرند. برای رسیدن به چنین نمایی قالیچه‌های بزرگ مناسب‌اند. به‌طورکلی اتاق در این وضعیت که تمامی پایه­ های اسباب و اثاثیه محکم روی قالیچه قرارگرفته‌اند، ظاهری به‌سوی هم کشیده شده و متراکم به اتاق می‌بخشد.
  • پایه‌های جلویی روی قالیچه: این گزینه نیازمند قالیچه بزرگی برای پوشاندن سطح است؛ و می‌بایست آن‌قدر بزرگ باشد که پایه­ های جلویی تمامی قطعات و بخش‌های مهم و بزرگ اسباب و اثاثیه بتوانند روی قالیچه قرار بگیرند.
  • هیچ پایه‌ای روی قالیچه: این رویکردی است که کمتر مورداستفاده قرار می‌گیرد و ما از آن زمانی استفاده می‌کنیم که قالیچه‌ای کوچک در اختیار داشته و اسباب و اثاثیه را در اطراف و پیرامون آن قرار می‌دهیم.
  • 72 سانتی‌متر (18 اینچ) کف اتاق بدون پوشاننده‌ای روی آن در اطراف قالیچه: می‌بایست به‌طور تقریبی 45.72 سانتی‌متر (18 اینچ) کف اتاق بدون پوشاننده‌ای در اطراف لبه‌های قالیچه و دیواره‌های اتاق وجود داشته باشد. در اتاق‌های کوچک 20.32 سانتی‌متر (8 اینچ) کافی است.
  • گستراندن 30.48 تا 45.72 سانتی‌متری (12 تا 18 اینچی) اطراف یک‌تخت: برای اینکه ناحیه یک قالیچه زیر یک‌تخت متوازن به نظر برسد، می‌بایست به‌اندازه کافی آن را در اطراف تخت به میزان 30.48 تا 45.72 سانتی‌متری (12 تا 18 اینچی) گسترداند. البته، می‌توان قالیچه را به میزان بیشتری در اطراف تخت گسترداند، اما نه کمتر – ما قصد نداریم که حضور و تحت پوشش تخت قرار گرفتن قالیچه ما بی‌اهمیت باشد.

۲. حال نوبت به شکل می‌رسد. تاثیر شکل فرش در انتخاب آن

زمانی که ناحیه موردنظر برای قالیچه در اتاق مشخص شد، ما می‌بایست تعیین کنیم که کدام شکل برای فضای ما مناسب‌ترین است. رایج‌ترین اشکال به‌صورت زیر هستند:

  • فرش مستطیلی: رایج‌ترین شکل قالیچه است و در هر اتاقی به کار می‌آید.
  • فرش مستطیلی دراز: این مورد قالیچه‌ای باریک و دراز است که اغلب در مسیر راهروها و پلکان‌ها پهن می‌شود؛ و می‌تواند مناسب آشپزخانه‌های دراز یا پهن باشد.
  • فرش دایره­ ای: چنین قالیچه‌ای در ورودی خانه‌ها دیده می‌شود و نیز می‌تواند برای ایجاد یک طبقه‌بندی نزدیک و مناسب از اسباب و اثاثیه یا در زیر میز ناهارخوری به کار گرفته شود.
  • فرش مربعی: این نوع از قالیچه کاربردهای بسیار زیادی دارد؛ برای جلوه‌گر ساختن اسباب و اثاثیه، ایجاد فضاهایی مناسب برای مکالمات و گرم و صمیمی نمودن محیط ورودی‌های خانه.
  • فرش بیضوی: قالیچه‌های بیضی‌شکل می‌توانند به شیوه‌ای مشابه مانند قالیچه‌های مستطیلی یا دایره‌ای به کار گرفته شوند.
 

۳. رنگ و طرح خود را انتخاب کنید

در زمان انتخاب رنگ و طرح، می‌بایست به تناسبات آن با کف، دیوارها و دیگر موارد و قطعات ثابت اتاق توجه کنیم؛ و اهمیت دارد که به خاطر داشته باشیم که ما قالیچه‌ای رنگارنگ را به شمای موجود اضافه می‌کنیم و نیاز است تا از توازن آن با تمامی دیگر عناصر داخل اتاق اطمینان حاصل کنیم.

در کل، سه گزینه پیش روی ما برای انتخاب رنگ فرش وجود دارد:

طرح­های کم­رنگ (خنثی) چند کاربردی: اگر ما در فضای خود از رنگ‌ها و طرح‌های بسیاری استفاده کرده‌ایم، پیشنهاد می‌شود که از یک قالیچه تک‌رنگ استفاده کنید. زمانی که ما بخواهیم بافت‌ها، طرح‌ها یا رنگ‌های غنی و بسیار را لایه‌بندی کنیم و آن را بپوشانیم، قالیچه‌های کم­رنگ (خنثی) پایه و اساسی یکدست را برای طرح ما فراهم می‌کنند. ما می‌بایست با آن‌ها به‌مانند بومی نقاشی برای باقی اتاق رفتار کنیم. برای هماهنگ‌سازی رنگی آسان، می‌توانیم رنگ دوم را در قالیچه با مبلمان یا اثاثیه کلیدی‌مان مطابقت دهیم.

طرح‌های سرگرم‌کننده: اگر اسباب و اثاثیه ما دارای رنگ یکدست و یا خنثی و کمرنگ هستند، ما می‌توانیم از یک قالیچه طرح دار استفاده کنیم. نکته کوچک: بهتر است که ابتدا قالیچه را انتخاب کنیم و سپس اسباب و اثاثیه و ملزومات هماهنگ را بعدازآن اضافه کنیم.

رنگ­های یکدست: ما نباید از رنگ‌ها ترسی داشته باشیم. متخصصان پیشنهاد می‌دهند که انتخاب یک قالیچه مانند خرید کاری هنری، ارزشمند است.

نکات:

  • رنگ‌های درون قالیچه نمی‌بایست بارنگ‌های داخل اتاق مطابقت داشته باشند، اما حداقل یک رنگ می‌بایست این هماهنگی را داشته باشد.
  • تمامی قالیچه‌ها در اتاق خانه نیازی به مطابقت ندارند. بااین‌حال، اگر آن‌ها در ناحیه‌ای باز قرار دارند یا می‌توانند از اتاق دیگر دیده شوند، ما می‌بایست از هماهنگی آن‌ها اطمینان حاصل کنیم و اینکه باهم مغایرت نداشته باشند.
 

۴. جنس مناسب را انتخاب کنید

ما نباید احساسی را که لمس یک قالیچه به ما می‌دهد را فدای تنها نمای آن نماییم، ازینرو می‌بایست جنس آن را هوشمندانه انتخاب کنیم. جنس‌ها و ساختارهایش متفاوتی وجود دارند که می‌توانیم از بین آن‌ها قالیچه مناسب را برای فضای موردنظر خودمان انتخاب کنیم.

  • قالیچه‌های از جنس الیاف گیاهی: این‌ها قالیچه‌های طبیعی هستند که از الیاف به‌دست‌آمده از گیاهان است که شامل موارد زیر می‌شود: جوت (کنف هندی)، سیسال (الیاف سفید تولیدشده از برگ‌های گیاه آگوا)، کنف (لیف ساقه‌ای شاهدانه) و علف دریایی. لورنا های از بخش کف­سازی جایگزین می­گوید: «آن‌ها مستحکم، دارای قابلیت ارتجاعی و پایدار و بادوام هستند». آن‌ها گردوخاک را به خود نمی‌گیرند و به‌راحتی تمیز می‌شوند.
  • قالیچه‌های پشمی: ویژگی‌های پشم آن را بدل به جنسی مناسب برای قالیچه کرده است؛ که بسیار زیر پایی لوکس و مناسبی است و نیز دارای پوششی مستحکم و مقاوم در برابر گردوخاک است؛ و نیز اینکه، عایق گرمایی و صوتی بسیار خوبی هستند.
  • قالیچه‌های ترکیبی: الیاف مصنوعی مانند پلی‌پروپیلن و پلیامید (همان نایلون) انتخابی مناسب برای بخش‌های مختلف خانه است، چون آن‌ها در مقابل محوشدگی و لکه مقاوم بوده و بسیار بادوام هستند و پاک و تمیز نگه‌داشتن آن‌ها نیز آسان است.
  • قالیچه‌های پنبه‌ای (نخی): پنبه نوعی الیاف طبیعی است که مستحکم بوده و کاربردهای بسیاری داشته و نسبتان گران‌قیمت است. بااین‌حال، یک نقطه‌ضعف دارد – به‌آسانی گردوخاک را به خود جذب می‌کند.

۵. ارتفاع پرز

قالیچه‌ها می‌توانند دارای انواع متفاوتی از ارتفاع پرز باشند. چه ارتفاع آن پرز کوتاه چه بلند باشد، همگی به ضخامت یک قالیچه بستگی و اشاره دارند. ارتفاع‌های پرز، می‌توانند از 0.25 اینچ (0.635 سانتی‌متر) برای پرزهای کوتاه، 0.5 اینچ (1.27 سانتی‌متر) پرزهای متوسط و 0.75 اینچ (1.905 سانتی‌متر) در پرزهای بلند و یا حتی بسیار بلندتر در برخی از قالیچه‌های کرکی متفاوت باشند. قالیچه‌های دارای پرزهای بلند فوق‌العاده هستند، اما از طرفی دیگر قالیچه‌های دارای پرزهای کوتاه‌تر نگهداری‌شان آسان‌تر است و معمولاً بیشتر دوام‌دارند و عمر می‌کنند. اگر ما از یک قالیچه در زیر اسباب و اثاثیه‌مان استفاده کنیم، می‌بایست مواظب باشیم که قالیچه‌های دارای پرزهای بلند در خود جای پایه‌های صندلی یا میزها را به خود می‌گیرند و در آن‌ها چاله ایجاد می‌گردند و به عبارتی در مقابل آن آسیب‌پذیرند.





پ.ن:

خرید سنگ مصنوعی

سنگ مصنوعی

سنگ آنتیک

سنگ دکوراتیو

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.